Jag saknar Sveriges Radio!!!!

Under hela tiden jag varit har jag upplevt när Sverige har vaknat. Jag har ett par gånger per vecka kopplat upp mig på Sveriges Radio lokalradion i Göteborg och hört den nattrötte programledaren konstatera att klockan är halv fyra på morgonen (då är kl 9.30 här). När min assistent och resten av vietnameserna har lunch och sover siesta mellan 12.00 – 13.00 brukade jag också lyssna på radion. Jag har kunnat lösa Melodikrysset på lördageftermiddag. Kort sagt jag har haft Sverige väldigt nära.

Men nu är det slut med det!!! Sveriges Radio har tystnat här borta. Antingen har den satellit som SR utnyttjat slutat fungera (liksom CNN) eller så har SR skannats bort. Nu får jag trösta mig med SVT i stället men det blir bara någon enstaka gång när jag vill kolla något särskilt program som Svenska Dialektmysterier eller Melodifestivalen.

Om inte SR snart är tillbaka igen via Internet får jag väl köpa en världsradio..
Marianne

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Marianne
Hittade igen din Webblogg tackvare storasyster Margareta. Det ska bli kul att följa dig på andra sidan jorden dessa två år. Av ditt senaste inlägg är jag osäker på ifall du saknar Sveriges radio,SR,med lokal nyheter från Göteborg eller svensk radio. Det finns några andra alternativ än SR, ifall du bara vill höra svensk radio.
Lev väl
Hälsningar
Dan
En av dina yngre kusiner i Norrbotten

2006-04-02 @ 09:58:22
Postat av: Anna D

Hej Marianne!
Kom att tänka på dig och din blogg idag.
Verkligen kul att se att det funkar bra för dig i Hanoi!!
Ha det riktigt gott och många hälsningar från ett kylslaget Göteborg!
Anna D

2006-04-04 @ 14:52:08
Postat av: sara och siw-marie

Hej Marianne!
Det låter jobbigt det där med radion, du får lära dig vietnamesiska.
hoppas du mår bra och ha en glad påsk! =)

//sara (mamma hälsar också från ett molnigt och dimmigt sörfors)

2006-04-14 @ 19:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback