Nu blir det bara varmare!!!!

Nu har definitivt värmen kommit, efter ett par tappra försök med ett par kalla dagars avbrott har nu termometern stannat på + 35 grader. Så lär det förbli till i början av september. Förra veckan var det lite svalare under natten så fram emot midnatt var det bara runt 25 grader och man kunde återhämta sig lite. Men snart är det slut med det. Nu kommer inte termometern under 30 grader så snart är det ingen större skillnad mellan natt och dag.

Det som just nu räddar mig är riktigt rejäla åskväder. De senaste dagarna har himmelens alla portar öppnat sig just lagom tills man skall hem för kvällen. Det blixtrar och dundrar i alla vädersträck samtidigt – makalöst vackert, skrämmande och vått. Trots att jag blir dränkt så fryser jag inte utan det känns faktiskt bara riktigt skönt.

Hur jag skall klara värmen, ja det vet jag inte, men jag skall ut på stan och försöka lära mig av vietnameserna. Jag skall successivt berätta för er vad jag upptäcker.
Just nu så går jag sakta som en snigel och försöker alltid leta skugga.

Ha det bra!
Marianne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback