“Semelkalas” på Svenska ambassaden

I kväll har jag varit på semelkalas hos ambassadörsparet Anna och Anders Lindstedt. Jätte trevligt! Vi var ett 50-tal vuxna och ett antal barn som lät oss väl smaka av årets höjdare. Semlorna, som bakats av personalen på ambassaden skulle mycket väl kunna delta i GPs tävling om godaste semlan. Grädden härnere är lite sötare och mandelmassan var mer riklig än vad åtminstone jag är van med. Men så gott det var, nu är abstinensbesvären borta!

De flesta av gästerna kände varandra sedan tidigare, många jobbade på ambassaden men jag hann träffa och prata med rätt så många intressanta och trevliga svenska i förskingringen. Jag fick veta att det finns en bokklubb som träffas regelbundet 1 gång per månad. Då berättar 5-6 personer om böcker de läst och som det gillat, sedan röstar deltagarna fram de bästa 2 som sedan bokklubben beställer in några exemplar. Kan vara intressant beroende på vilka som är med i klubben och vilka böcker de gillar. Kan vara bra att testa!
Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback