Styling

Lördag den 10 februari

Hej nu har jag gjort det igen. Utan skyddsnät ”stylat” mig.

Jag gick in på en av de internationellt mest kända hårfrisörerna i stan franska Toni and Guy. Eter 6 timmars behandling av en typisk fransman steg jag ut på stan - helt oigenkännlig, inte blond och mycket korthårig.

Först hårinpackning, sedan rotfärgning, åtföljd av färgning i tre olika nyanser mellanblond (totalt hade jag 120 foliopaket runt huvudet - två av färgerna måste åtskiljas från basfärgen). Slutligen blev det klippning och föning. Under folioinpackningen blev jag serverad lunch!!

Roligt, spännande och om några dagar kommer jag nog att känna igen min spegelbild.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej !
Skicka gärna ett foto av din nya uppenbarelse. Lät som en heldags-sysselsättning.

Här har vi -2.1 och har haft en fin, solig dag. Har varit och köpt vita vinterstövlar med utfällbar brodd.
Hälsningar
Karin och Sture

2006-02-13 @ 20:54:01
Postat av: Sven

Detta låter våldsamt. Vi får nog ha ett samtal om apanaget med webb-kameran inkopplad.
Hälsningar från en något oroad make

2006-02-14 @ 23:51:56
Postat av: Ulf

Hej Marianne!
Det är kul och läsa dina berättelser. Diskutionerna i föreningsrådet om ny regler och blivit långa. Några ändringar har vi kunnat enas om, bla stöd till föräldramedverkan. Din hår förändring verkar intresant. Du måste lägga ut en bild på dig. Jag så en del fina frisyrer på hårmässan i Skövde. Jag kanske skall föreslå en ny frisyr på Sven också. Ha det bra!
Ulf

2006-02-15 @ 10:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback