Regn i Östersund

Oj oj vad synd nu regnar det! Vi som har haft det mest underbara vinterväder som man kan tänka sig.Mjuk vit snö har täckt allt och juldekorationerna och julgranarna gör att man tror att man har befunnit sig hos tomten! Men inget varar för evigt nu regnar det som sagt. Hoppas bara att det kommer ny snö innan jul!
!
Julgranen vid rådhuset

Snö, snö ljuvliga snö

Det snöar ymnigt - flingor stora som lapphandskar! Fortsätter det så här i natt så har vi nog 50 cm snö när jag vaknar. Natten till idag så kom det ca 10 cm, men innan jag gick till jobbet kl 7.30 var alla gator och gångbanor snyggt skottade. Här har man "vinter vana". Hade detta varit i Stockholm så hade det kallats Snökaos och det hade varit huvudnyheterna i Aktuellt.

Jag hade tänkt lägga ut några underbara vinterbilder, men batterierna i kameran är utan kräm så jag måste köpa nya. Lovar att lägga ut fotona i morgon.

God natt ny skall jag nog ut och ta en promenad.