Välkommen till mitt nya liv

Hej! På denna blogg kommer jag att berätta hur mitt nya liv kommer att vara i Hanoi. Jag reser dit den 10 januari 2006 och skall vara där i 2 år. Jag skall jobba för IOGT-NTO-rörelsens Internationella Institut. Mitt huvuduppdrag blir att i samarbete med Ministry of Health och dess Policy unit implementera den nya alkoholpolicyn i Vietnam. Mer om mitt jobb kommer ni att kunna följa här på bloggen. Just nu pågår förberedelserna med all pappersexercise; skattemyndigheter, försäkringskassan, banker och naturligtvis vaccinationer och visaansökan. När jag nu har skapat min blogg kan jag berätta för alla vänner och arbetskamrater var de kan följa mig under de kommande åren. Jag drar mig tillbaka för att fira jul i Umeå; och återkommer med mitt nästa inlägg i början på nästa år. Tills dess God Jul och Gott Nytt År Marianne

Kommentarer
Postat av: Manijeh Mehdiyar

Hej Marianne!
Har läst din dagbok och tänkt på hur märkligt kan livet vara! Att du skriver från så långt bort och samtidigt så nära!
Det gläder mig att saker och tings har fungerat bra hittills och jag hoppas att allt kommer att fungera lika bra som det har hittills gjort.
Många värma hälsningar
Manijeh

2006-01-25 @ 15:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback