Vinter i Hanoi

Nu ar det sondag, marken har stannat under fotterna och jag har tagit min forsta langa promenad i stan. Sa varmt och skont!

Alla har varnat mig for vintern - 5 grader varmt fuktigt och rakallt bade ute och inne (ja faktiskt kallare inne). Nar jag kom i onsdag var det si sa dar 10 grader och smaregnigt. Da satt alla med ytterkladerna pa inne pa kontoren och i affarerna. Ja tankte jag sa har kommer det nu att vara till mitten av februari. Men tack och lov inte i gar lordag blev det battre och i dag ar det riktigt skont ute. Lagom svensk sommar ca 20-25 grader, solen skiner nog ovanfor smoggen, men nere pa gatuniva ar det standigt disigt. Jag har nu for varm jacka med mig sa jag skall nog ut pa nattmarknaden i gamla stan i kvall och se om jag kan hitta nagon tunnare.

Nu undrar nog manga (med mig) hur jag skall klara av smoggen i stan, man vanjer sig sager folket och det far jag tro. Ansiktsskydd skall jag kopa som jag kan ha nar jag cyklar eller aker motorcykel. Om jag tittar i statistiken sa forstar jag att FN anstallda har sk risktillagg for halsan nar de ar har. Den fororening man far i sig nar man ar ute en dag lar val motsvara 10 - 15 cigaretter, sa det ar tur att jag har slutat roka for sa manga ar sedan.

Jag hoppas du relativt latt kan lasa mina inlagg trots att jag inte har svenskt tagentbord.

Halsningar
Marianne

Kommentarer
Postat av: Eva Nilsson

Hej!
Roligt att du kommit till rätta i Hanoi att det blivit lite varmare. Här har vi just nu 2 minusgrader och har kommit hem från Engelbrekts första möte för i år. Det var grötfest. Otilia var med och visade stolt upp sin veteranmedalj som hon erhöll av förbundsordförande Sven-Olov Carlsson på sin 100 års dag i måndags.
Så ta de nu lugnt i Vietnam så kanske du också kan få veteranmedalj på din 100 års dag.

Hälsningar Eva

2006-01-15 @ 21:19:55
Postat av: Tinou&Lelle

Hej Marianne!

Vi ville bara hälsa dig välkommen till Vietnam, om man kan göra det från Sverige. Precis hemkomna från kambodja och Laos och forumtetaerkurser där, känns det ändå som vi hr halva foten och några fingrar kvar permanent i Vietnam. Vi är ju alltid lika intresseraede av hur det går för dem med teatern...

Må väl och n jut av dina två år.
Franska bisous
Tinou&Lelle

2006-01-16 @ 11:30:30
Postat av: Peter

Hej Marianne!
Skönt att läsa att du är framme i god ordning!
Verkar bra med andningsskyddet! Men hjälm då?
Här hemma e de som vanligt!
Vädret just nu: grått och -2. Snön e väck!
Så...
Ta det lungt och sköt om dig!!!
Peter

2006-01-16 @ 14:02:21
Postat av: Sven S

Hej Marianne!
Hoppas du har det bra, Har fått pärmen men inte kollat på papperen ännu. Här är kallt, de varnar för snö i natt, vi får se.
Kramar från oss båda Sven o birgitta

2006-01-17 @ 19:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback