Bastu och grekisk afton

Igår regnade det och var över 30 grader varmt, så det var som att vara i en bastu hela tiden. Under eftermiddagen kom solen och regnet torkade upp tack och lov. Kvällarna är ännu så länge underbara med ca 26 graders värme och svag bris. Skönt att sitta på uterestaurang och äta middag!

Det var ju lördag så jag kunde väl ha stannat inne om det inte varit för att jag var tvungen att gå ner till den resebyrå som jag bokat hotell i HoiAn igenom och betala. Sofia och hennes pojkvän och hans mamma kommer hit på fredag och vi skall åka ner till HoiAn bl a för att sy upp kläder!

Datorskärmen ja den fungerar nu igen. Jag lyckades visst få ut myrorna med tillbehör. Så nu är allt frid och fröjd igen. Fönstren håller jag stängda och luftkonditioneringen är på högsta fart.

Nu snart skall jag gå på Grekiska ambasades buffé på Cafe del Artists., med sovilaki, tsatsiki och grekisk sallad. Låter det inte gått. De firar att de har inflyttning i sin nya ambasad med grekisk afton på biografföreningen. Efter buffén skall jag se filmen Zorba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback