Vattenskadat kontor

Nu har det börjat regna så sommaren närmar sig. Egentligen ganska skönt för då blir det lite svalare.

Men vi har också fått problem. Det hus dit vi i vintras flyttade kontoret har en takterass ovanför mitt kontor och det
regnar in. Inte bara lite utan det rinner nerför väggarna. Ingenting fungerar ingen telefon och ingen internet. Så igår fredag satt jag hemma och jobbade fram till kl 15.00 när jag gick dit för att ta in ev post.

Allt i mitt rum dröp av fukt. Fotografier som jag hade på skrivbordet fick jag slita isär. Bankpapperen hängde jag upp på tork på toaletten. En pärm med viktiga papper tog jag med hem. Resten lämnade jag åt sitt öde.
Vad som händer med alla böcker i bokhyllan, vårt så kallade bibliotek, vågar jag inte tänka på!

Det är roligt nästan jämnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback