HJÄLP jag vill hem!

Nu är jag så ända in i H...vete less på alla utmaningar. Jag vill hem där konsumentköpslagen gäller och där man får det man beställer och som man vill ha det.

Jag behövde fixa håret innan Youth Forumet i Bangkok med start nästa helg. Gick till min vanliga frissa Tony and Guy, men de hade lagt ner. Fortsatte till nästa Tony and Guy en frissa som Lilian och en del andra rekommenderat. Detta var i onsdags, jag bokade tid till kl. 10.00 idag lördag. Trots att det var inskrivet i boken så såg alla ut som frågetecken, efter en timme kom frisören. En rysk vietnames med kanadensiskt medborgarskap. Talade alltså utmärkt engelska. Han tittade och drog i håret och jag förklarade att jag ville ha det klippt med samma hårfärg bara rotfyllning och nya slingor. Jag valde bland färgproverna.

Jag blev inte guldblond utan som han sa platinablond - jag kallar färgen GRÖN GRÅ! Hjälp jag ser för djä.....lig ut helt enkelt. Frisyren han klippte är bra, men vad hjälper det. Vet ni vad frisören den klantskallen sa? "Jag gillar inte Gult!!!!" jag kontrade med att "Jag gillar inte Råttgrått".

Kan du tänka dig att gå omkring med GRÖNGRÅ hårfärg? Nähä tänkte väl det. Det första jag gjorde var att köpa en halsduk som jag virade runt huvudet, men i 33 graders värme är det inte så kul.

Vad gör jag jag har inte tid och inte heller råd att göra om det, för här gäller inte några konsumentlagar och inte är de måna om sina kunder heller.

Karantän får det bli!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback