Klappa ihop eller gå vidare. Det är frågan?

Ja vad gör man efter en sådan morgon? Gömma sig under lakanet, krypa upp i soffhörnet och tycka synd om sig och förbanna sitt öde? eller bita ihop, gilla läget och gå vidare? Det första alternativet kändes behagligt med en sådan huvudvärk, men så insåg jag att jag skall vara här i 4 månader till och då är det inte bra att starta med att deppa!

Det var bara att ta fram bikinin, MP3 spelaren, en god bok och ge sig av till det bästa jag vet i Hanoi - swimmingpoolen på Army hotel. Där "umgicks" jag i några timmar med de nyrika vietnamesiska barnfamiljerna (de som betalar dyrt för bad och inte utnyttjar de billiga badanläggningarna) och några turister.

Sedan efter en avacado och fetaost sallad och en urgod Jungel juice med mango och apelsin och glass) kände jag mig bra till mods och vågade återigen möta mögellukten hemma i lägenheten. Något bättre efter saneringen och ett par timmars vädring, men det blir golvet i vardagsrummet i natt också.

I morgon skall jag köpa min första flaska sprit, renat får duga. Jag skall tvätta väggar och golv samt försöka rädda min älskade svarta julklappsväska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback