Massage, bad och fräcka tyskar

Shoppa är en dum ide när det är 40 grader varmt.
Jag försökte i alla fall men fötterna värkte och benen var som stubbar. Aha fotmassage tänkte jag. Hur skönt som helst! Så jag gick in på närmaste salong, central, stor och skapligt fräsch - 160 000 VND för en timme, dyrt men OK centralt läge. När jag fördes bakom fasaden började jag undra vart jag kommit, inga stolar, bara britsar i små enskilda rum. Nu skulle jag ha vänt och krävt pengarna tillbaka. Men inte jag; snäll och lydig följde med in i ett bås fick order att "klä av mig och gå och duscha". Jag tog av skorna gick med till duschen och såg till att tjejen tvättade mina fötter. Tillbaka på britsen i båset började behandlingen. Ett är då sant inte var hon då utbildad på denna form av massage, hon nöp och strök men mest skakade hon tårna. Ja mycket skall man uppleva - en förtäckt bordell. Tur jag inte var man!?

Det hände på lördan´ på söndan´ tog jag en norsk deckare Grensen av Knut Faldbakken, mina bikinin, Mp3-spelaren och drog till swimmingpoolen på Army Hotell. Så skönt; skugga, svag vind och nära vatten. Det enda som störde eller kanske förnöjde var ett gäng grabbiga och fräcka tyskar som käckade sig och gav dåliga kommentarer om allt och alla. Ni skulle ha sett deras min när jag gav tillbaka med samma mynt. De trodde ingen förstod!! Hur dum kan tyskar bli? Jag har blivit riktigt bra på tyska igen efter att varja dag nästan lyssna på den tyska TV kanalen.

Boken ja den var bra. Kan rekommenderas. Min först norska bok sedan grundskolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback