Mögel, mögel och åter mögel

Vaknade i natt av att jag mådde dåligt! Svor lite över jetleg, men begrep inte varför jag inte kunde öppna ögonen. Trött och dan trevade jag mig till toaletten och försökte badda ögonen så jag kunde se mig själv i ansiktet. Det skulle jag inte gjort. Det var ingen vacker syn - svullen, prickig och röd. Oj oj allergi. en tablett och lite nässpray var vad jag hittade men det fick duga. Kunde ju inte åka till SOS mitt i natten. Jag kunde ju trots allt andas!

Boven var naturligtvis mögel. Garderoben var en stinkande bomb och nästan alla kläder var angripna - de mest angripna hade jag slängt, en del skickat till tvättning via maiden, en del hade jag tvättat själv men det mesta hade jag bara hängt ut och vädrat och nu hängde de över stolar och bord. I någon slags halvdvala tog jag mina bara vädrade kläder och slängde i badkaret och spolade vatten över.

Sedan tog jag min kudde och lakan och la mig i soffan i vardagsrummet. Vaknade ledbruten, rödögd och med en tung huvudvärk men i övrigt rätt OK.

Efter frukosten tog jag en halsduk runt mun och näsa och utrustad med rengöringsmedel och skurborste, slängde jag först ut den byrå som stod i garderoben och sedan satte jag i gång och skura. Sedan grep jag mig an kläderna i badkaret. Fy sjutton så trist.

Jag är glad för att detta är min sista vända här i Vietnam. Jag gillar inte att komma till en lägenhet full av mögel, så fort jag varit borta mer än 2 veckor.
Tacka vet jag torra Sverige!

Kommentarer
Postat av: Rita

oj oj oj vilket trevligt välkomnande du fått! känner igen mögliga kläder o lukt.. inget kul. jag var besparad där nere.. kastade bara lite.. tur att du haft d bra i Sverige iaf.

2007-08-15 @ 08:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback