Sommar i Sverige

5 veckors härlig semester i Sverige. Visst önskade jag att det skulle vara kallt (jämfört med de 40 - 45 grader som det var i Hanoi under juni), men inte behövde väl den svenska sommaren komma när jag reste tillbaka till Hanoi. Trots vädret så har sommaren varit fantastisk.

Kongress i Uppsala, där jag träffade så många underbara vänner. Dessutom var jag inte ombud utan bara farmor, dotter, hustru och mamma. UNDERBART! Barnbarnen var självklart på kongressdagis, men föräldrarna var för det mesta upptagna med sitt, tack och lov! Min älskade gamla mamma var också med, så privilegierad jag är, som har en så pigg mamma. Sedan fick jag också umgås med min underbare man (han var inte heller ombud) och i bland så träffade jag också två av mina gulliga ungar.

Som om detta inte var nog så fortsatte frossandet bland vänner och familjemedlemmar med en vecka i Umeå. Jobb på¨fastigheten, ja visst men trevligt ändå. Vilket ljus det är där uppe. Det är en skam att man behöva sova bort så underbara nätter.

På vägen tillbaka till Göteborg, tog vi med oss barnbarna. Det skall vi göra igen. Va kul det är att ha barna bara för sig själva, utan föräldrarna. Det är ju vår rättighet att skämma bort dem och låta dem göra saker som de inte gör i vanliga fall. Som att grilla korv över vrakad ved, nakna och sandiga ute i Rödbergen.

Sedan avslutades semestern med frossande bland ännu flera släktingar och vänner dels på Erik och Malins bröllop dels på caféer runt om i Göteborg (när jag lyckades smita från renoverinsjobben i stugan på Hönö.

Stärkt till kropp och själ har jag nu återvänt till värmen i Hanoi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback