Sista helgen i Hanoi

image87

Ja nu är den sista helgen i Hanoi snart till ända. Paniken har lagt sig för jag har insett att jag inte kommer att hinna göra allt jag funderat på. Lika bra att inse att jag måste komma tillbaka hit som turist.

Helgen har jag ägnat åt att hälsa på och säga hej då till några av mina privata vänner. I går lördag förmiddag var jag ute i Socson och åt lunch med min vän Tra och hennes familj, efter ett kort stopp hos Than och hans familj, tränade jag engelska med Vinh i ett par timmar. Under kvällen kom 5 av de universitetsstuderande som jag i omgångar tränat i engelska hem till mig och vi fikade och åt pepparkakor!

Större delen av dagen har jag varit tillsammans med Vinh och hennes syster. Först var vi till det stora shoppingcentrat Vincom City Tower, vi testade parfymer, kollade i en massa affärer, Vinh fick varmkorv och lilla systern glass, vi handlade lite småprylar och sedan fikade vi uppe på 6e våningen, varifrån vi sedan åkte den utanpåliggande hissen ner till markplanet - en fantastisk utsikt över stan och en hissnande färd tyckte flickorna. När vi  var nere upptäckte jag att det inte fanns det ingen rullstolsramp, så det var bara att åka upp igen och ta hissen på insidan istället!!!!

Efter lunch och sovstund för flickorna tog jag flickorna och deras mamma på shoppingtur. Jag handlade kläder till flickorna - 1 tunnare och 1 tjockare tröja samt 1 par byxor var - samt några lyxigare trosor till mamman. Efter detta var det dags för en tur till parken för att blåsa såpbubblor och fika igen. Att Vinh var glad gick inte att ta misste på!

Trött men tillfredsställd kom jag hem vid 6 tiden för att ta kolla mail och Facebook och slappa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback