Tams lilla dotter Vih

Igår kunde jag och Tuan äntligen åka hem till Tam och beskåda det lilla underverket Vih. Hon har nu hunnit bli nästan 4 månader, hon väger nästan 5,5 kg och är stor och söt, som du kan se på fotot. Att vi inte har kunnat träffa henne tidigare beror på att Tam varit i sin hemby ända tills i söndags.

Inte nog med att Tam och hennes man fått en underbar liten flicka de har blivit med lägenhet också. De har flyttat in i en stor 3a 98 kvm i ett nytt bostadsområde på andra sidan Röda Floden, men det tar inte mer än ca 30 minuter med motorcykel från centrum och dit ut.

Dagens insats gjorde jag när jag lyckades få Tam att använda den bärsele som hon fått av oss som present till flickan. En modern ny Baby Björn, den låg fortfarande i kartongen och var inte uppackad och tur var väl det. Baby Björn borde lära av IKEA hur man gör en enkel och begriplig beskrivning. Om jag inte vetat hur den skall se ut och hur den skall fungera vete gudarna om jag fått ihop den. Jag lyckades till slut och nu hoppas jag bara att Tam skall inse hur mycket bekvämare det är att ha flickan i bärselen än snett på höften!
 image86

Kommentarer
Postat av: Saja

Gash, va söt! :)

Postat av: Sven

ÄNTLIGEN! Vad jag har väntat på att få se detta lilla underverk! En sån fin liten tjej!
Hoppas nu bara att Tam använder bärselen och inte sitter med Vih i famnen när de åker motocykel!

2007-12-06 @ 16:48:25
Postat av: Rita

å så söt!!! fick ni se lägenheten?

2007-12-08 @ 14:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback