World Aids Dagen och Advent i Hanoi

I dag har jag tillsammans med många andra internationella Hanoi bor varit på Cinematequet och uppmärksammat Worlds Aids dagen. De visade en fransk film om en hiv infekterad kille som vägrade att ta medicin och slutligen avled. Hela filmen handlade om hur hans lilla bror som var 12 år inte fick veta något, men som ändå visste. Han fick inte ens vara med på begravningen. En märklig historia som blev dubbelt tragisk genom familjens behandling av den 12årige killen. Framför mig satt dessutom en hiv infekterad kille som blev djupt tagen av filmen och lämnade biografen innan ljuset tänts.

Nedslagen drog jag ut på stan för att försöka få tag på en sladd och en lampa till den adventsstjärna som jag tagit med från Götet. Gick lättare än jag befarat - Olle hade ju tidigare visat mig "Clas Ohlsson" den stora marknaden för tekniska prylar.

Väl ute på stan hittade jag också denna överbelamrad julpryl affär!

image85






image84

När jag kom hem kunde jag skapa en mysig adventstämning i min lilla lägenhet. Skönt efter dagens upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback