År 2 i Hanoi - spännande och skrämmande

Ja så var jag tillbaka igen efter 6 sköna veckor i Sverige med familj och födelsedagsfirande.

Känslorna är delade! Det är roligt att komma tillbaka hit, samtidigt som jag saknar familjen och alla vänner. Här kommer jag nu att bli ensam. Olle som har varit min kollega här i norr kommer att flytta först till Ho Chi Ming City och sedan till Thailand.

Det som känns spännande är att jag från någon gång under sen våren skall jobba halvtid i Laos huvudstad Vientiane. Ny stad att fotvandra i och ett nytt land att upptäcka!

Ytterligare en lättnad är att Sven kommer redan första veckan i mars och stannar 5 veckor, under tiden kommer också Siw och Sture. Sedan i slutet av april kommer Sofia och PJ. Så jag kommer inte att behöva vara ensam mer än januari och februari. Det kommer att gå fort, så trots att saknaden nu känns tung så kommer jag nog att klara detta!

I bagaget har jag också 8 spännande böcker som jag skall plöja och ett 2000 bitars pussel. Böckerna skall jag sedan ta med till den bokklubb för svenska kvinnor som finns här. Vi träffas 1 gång per månad för att äta gott på någon ny restaurang och byta böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback