Polis med kameror för bättre trafikvett!

Äntligen nu har både polisen och myndigheterna börjar reagera på trafikkaoset! I går var första dagen för  den nya insatsen - 150 poliser utrustade med video och vanliga kameror skall jaga trafiksyndarna. Alla bilar och MCn har registrereingsskyltar så med hjälp av det registret och fotobevisen skall man bötfälla syndarna. Får nog som i Sverige mer psykologist värde. Man har dessutom ett utbildningsprogram på lokal TVn.

Något måste göras för antalet döda och skadade i trafiken har hittills i år mer än fördubblats.

Jag har nu bestämt mig för att ta en omväg hem. Jag skall följa de stora gatorna även om det blir 2000 steg längre. Jag tror att det är säkrare än de mörka och trånga bakgatorna. Bra för konditionen också nu när jag åker motorcykeltaxi till jobbet varje dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback