Tropisk storm och regn

I onsdags drog årets 5e tropiska storm in över Vietnam. Den kom in över centrala Vietnam ca 30 mil söder om Hanoi. Jag trodde nog att vi skulle få lite regn och blåst men inte som detta. I morse efter en natts hällande regn fick jag vada till kontoret. Lägst gick vattnet över fotknölarna - högst gick det till knäna.

 

Tho Nhuom där vi har kontoret liknade mera en älv än en gata. Översvämmningar samt bilar och motorcyklar som fått motorstopp över allt. Fullständigt kaos. Funderade på att köpa en kanot! Konstigt nog fungerade internet skapligt trots allt, så jag kunde jobba hela dagen.

 

Nu när jag gick hem så hade regnet i princip upphört och det mesta av vattnet hade runnit undan. Men så smuttsigt det är överallt. Det kommer att ta veckor att tvätta stan ren. Har vi otur så hinner de precis innan det kommer en ny tropisk storm i slutet av nästa vecka. Det håller som bäst på att byggas upp en ny utanför Filippinerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback