Regn, regn, regnvatten överallt!

Nu verkar sommaren vara över, hösten och regnet är här. I dag är det Full moon festival eller Mid autumn festival. Det är en fest till barnens ära, där de får godis och pappersstjärnor med levande ljus i. Nu har tyvärr också marknadskrafterna gjort sitt och barnen förväntas få inte bara de traditionella gåvorna utan också maskeradkläder med allt från ljuvliga prinsessor till djävulen själv. Tyvärr så regnar det i kväll också så firandet får ske inomhus,

Fortsätter det så här i natt så kommer jag att bli våt om fötterna om jag behöver upp under natten. Om jag nu överhuvud taget kan sova i sängen. Det regnar nämligen in genom väggen vid sänggaveln samt genom golvet i klädskåpet.  I kväll kom dock maiden med en luftavfuktningsapparat och satte in i sovrummet så jag får väl se om det hjälper. Jag har försökt förstå beskrivningen, får ta lite här och lite där. Jag kan välja mellan spanska, italienska, tyska och holländska.

Jag ser fram emot att åka till Laos på fredag och bo på hotell och sova i en riktig säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback