70 kg Bagage!

Ja trots att jag hade skickat 56 kg med Thai Cargo, som sk. medföljade bagage så infann jag med på flygplatsen med 70 kg! Dessutom fick jag några exta kilo med mig av Tra som julklappar till både mig och Olle!

När jag skulle checka in lämnade jag mitt "tilltänkta" handbagage hos mina vänner så att flygplatspersonalen inte skulle se alla mina ryggsäckar och påsar. Tjejen i incheckningen tittade på mig skarpt och sa 46 KILO, du får bara ha 20! Nej 30, sa jag, för jag har silver kort! Ok, Ok men 46 det kan jag inte acceptera, fick jag till svar. Jo snälla, sa jag, Jag är ju så lätt väger så lite - då borde jag kunna ta mera med mig, sa jag och pekade på mannen som just var klar i disken utmed. Går inte, sa tjejen och log, du måste betala övervikt. OK, sa ja, 10 kilo då! Sagt och gjort. Jag betalade 274 USD för 10 kilo. 6 fick jag så gratis.

Men sedan kom jag till säkerhetskontrollen och skulle in i gaten. Där stod en liten kille och vinkade. Jag måste nog väga ditt bagage, sa han, det verkar tungt. Oh nej, sa jag, det behöver du väl ändå inte. Jo, sa han med bestämd röst. 24 KILO utropade han. Du får ha 7!! Oj, oj snälla, sa jag. Jag har fått allt i denna kasse av vännerna därute - 10 kilo. Vad skall jag göra, jag måste ta det med mig. Går inte, sa han, jag måste göra mitt jobb, du får checka in. Oh nej går inte, sa jag, Jag har redan skickat 46 kilo. Han såg uppgivet på mig och suckade och sa - Lämna ryggsäcken här hos mig och gå ut och checka in bagen med presenterna. Det var bara att lyda. När jag kom ut till incheckningen igen sa tjejen: Nej inte mer, du har redan skickat 46 kg. Ja men snälla, sa jag, Jag fick inte ta den här som handbagage så vad skall jag göra. Jag har fått allt av mina vänner därborta! Jag får kalla på chefen, sa tjejen. Chefen kom! Han tittade skarpt på mig. Jag sa så vänligt som möjligt och slog ut med händerna "Vad skall jag göra har fått allt detta av vännerna där borta. Om jag inte får ta det så måste jag lämna det här. Det är inte så mycket värt att jag kan betala!" Förfärad tittade han på mig och frågade Är du medlem i Thai bonus? Ja visst silvermedlem, svarade jag och visade kortet. Då blundade han och viskade Skicka det som express! och så gick han. Phu, jag var igenom, med 70 kg och behövde bara betala för 10.

Jag visste att det värsta som de vet är om man lämnar bagage för det skapar så mycket pappersjobb för personalen på flygplatsen! Ett tipps!

Kommentarer
Postat av: Sven

Javisst!
Mottagen hustru
med 126 kg bagage minus utceckad hustru för två år sedan med 30 kg bagage blir ett plus på 100 kg inkl egen viktökning!

Väl hemma fullkomligt exploderade allt detta bagage och spreds snabbt över hela den välstädade lägenheten. Efter ett dygn på flyget tog sig Marianne snabbt en
välbehövlig middagsvila. Då fick jag chans att röja upp genom att samla ihop och bära över merparten av det medhavda godset
till gästrummet.

2008-01-22 @ 11:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback