Uppbrottet från Vietnam

Sista veckan i Hanoi var fantastisk på många sätt; allt skulle ordnas, alla vänner ville träffa mig (fika, äta lunch eller ordna avskedsmöten), alla partners skulle jag besöka, alla gåvor som jag skulle köpa, alla besök som jag skulle göra, luciaparty på svenska ambasaden (kvällen innan jag skulle åka) men värst var allt som måste ordnas på kontoret. Boksluten för de olika projekten skulle vara klara, jag måste skriva under dem. 2 timmar innan taxin skulle hämta mig fick jag äntligen bokföringen att stämma. Hurra, men riktigt rätt blev det inte så jag fick fixa till det lite under julhelgen.

Tuan ville bjuda mig på lunch sista dagen, men det fick bli en smörgås på kontoret i stället. Han ordnade det hela så mysigt med både ?duk? och ljus. Kul och gott!


image88

Jag ville också säga ett ordentligt farväl till Vinh och ge henne så mycket tid som möjligt så varje kväll under hela veckan besökte jag henne. Jag bar också över 2 stora kassar med kläder och prylar samt julklapper till henne, systern och mamman. Jag fick också en stor avskedspresent ? 1 kg grönt te!


Man har en tradition att vänner och bekanta skall vinka av ute på flygplatsen för att se till att vi västerlänningar ?verkligen lämnar landet?. Tam beklagade att hon inte kunde följa med ut pga att hon ammar den lilla Vih. När jag åkte förbi Vinh vinkade hon allt vad hon kunde och skrek "Come soon back"! Tuan åkte med mig ut till flygplatsen och därute möttes jag av mina vänner Than, hans fru och barn, Tra och hennes bror samt Hang. Jättekul och Jag behövde allt stöd jag kunde få för jag var nervös för incheckningen och bagaget. Men det hade kanske varit bättre med mindre tunga presenter (ytterligare + 3 kg). Hur det gick får du veta i nästa brev.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback