Hjälp till Vinh!

Upptäckte att jag inte berättat vilken hjälp som Vinh får.

Sedan mitten av december får hon undervisning 2 timmar 4 gånger per vecka. Stolt berättade hon för Tuan (min fd kollega som besöker henne titt och tätt) att hon nu förstår både multiplikation och division!! Så glad jag blev när jag fick höra detta. Hon berättade också att hon nu har lärt sig att hantera datormusen mycket bättre, vilket ju också är fantastiskt.

Hon får också massage och skall få ett träningsprogram så att hon kan träna upp de muskler som skulle kunna fungera bättre. Man skall också träna upp Vihns mamma så att hon kan ge massagen och kontrollera träningen.

Dessutom har man beställt en rullstol till henne som är formad efter hennes kropp. Eftersom hon inte får benen i 90 graders vinkel så behöver sitsen vara specialgjuten. Hon behöver dessutom ett ryggstöd som är rörligt eftersom hon får kramper som gör att hon böjer sig bakåt. Ett av hennes problem hittills har varit att hon aldrig har kunnat vila ryggen utom när hon ligger. Jag hoppas att hon får den nya stolen snart.

Vinhs socialarbetare kommer till Stockholm i april/maj på en utbildning. Jag får väl åka upp och träffa henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback