Saknar - saknar inte?

Alla frågar mig vad jag saknar från Vietnam. Oj så svårt jag saknar så mycket.

Mest saknar jag nog mitt lugna, inrutade liv - intressant jobb, god mat, mycket sömn och inga förtroendeuppdrag eller andra måsten.
Därefter saknar jag mina arbetskamrater, vänner och så lilla Vinh.
Den underbara färska frukten och den goda maten som gjorde att jag mådde perfekt, inga bekymmer alls varken med matallergier, gaser eller diaréer.

Vad jag inte saknar? Det är lättare och inte så mycket!

Jag saknar inte trafiken, inte de kaotiska köerna och inte alkoholflaskorna på frukostborden.

Jag saknar inte heller värmen och den brännande solen - fast dimman och duggregnet i Göteborg är ju ingen höjdare heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback