Mitt nya tågliv

Nu är jag påv äg igen med tåg mot sydliga nejder.Idag skall jag bara till Uppsala för Martin har 7-årskalas i morgon.Skönt att slippa nattåg! Och jätteroligt att träffa Martin och Jesper igen, ja föräldrarna Henrik och Carina får väl också duga.
Sven kommer också upp till Uppsala och sedan åker vi gemensamt till Göteborg på söndag. På måndagkväll reser jag tillbaka till Östersund för ett sammanträde på tisdag, sedan bär det av hemåt igen. Mycket resande blir det.

I veckan har det varit kallt ner till -20 grader. I torsdagskväll steg tack och lov temperaturen till bara -7 grader så då bar det av ut i skidspåren. Nu hade jag sällskap av Lisen en supertrevlig och sportig arbetskamrat. Hon visade mig de korta spåren och gav sig sedan ut på en långtur. Jag skidade fram i lagom fart 2 gånger 1,7km spåret. Oj så härligt! Efter 1 timme i spåren och en god middag somnade jag tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback