En vecka i rörelsens "tjänst" - nästan

Nu har jag just avslutat en vecka i Göteborg - i rörelsens tjänst. Jag har gjort bokföring och bokslut för Jf KUTA och för Vänersnäslägret samt påbörjat bokslutet för Jf Skatås och för Junior distriktet. Nästa gång jag är hemma för jag göra boksluten klara.

Det skall faktiskt bli skönt att komma till Östersund igen och få reglerad arbetstid. När man bara är ideell, kan man ju jobba fram till mitt i natten och strunta i lunch, middag och ev raster. NU skall det bli ordning och reda på mitt liv en vecka igen. Jag har köpt nya skidor så jag hoppas att det blir skidföre och inte allt för kallt. Men jag måste först köpa skidkläder innan jag kan ut i spåren - jeans duger ej. Hoppas det finns något kvar på rean.

Det är förresten dyrt att vara i Göteborg. Sven drog med mig ut för att köpa bäddsoffor. Det blev 2 st -  en för Göteborg och en för Hönö. Hoppas nu bara att barnen tycker att de är sköna att sova i  - dyra var de i alla fall, trots att det var rea.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback