Nytt år - nya utmaningar

Jul och Nyår i Umeå, med hela tjocka släkten. Så kul! Mamma, Sven, alla barn, barnbarn och deras respektive. Ibland ännu fler. Mycket mat, mycket disk, mycket prat samt många trevliga Jazzyspel.

Jag åkte från Östersund till Umeå och också tillbaka till Östersund. I december var jag min lediga vecka i Malaysia, så jag har faktiskt inte varit i Göteborg sedan sista veckan i november. Det märkte jag när jag kom hit och såg posthögen.

Min lediga vecka har jag ägnat åt rörelsen. Bokslut för JUNIS distriktet, juniorföreningarna och Vänersnäslägret. Men nu är det mest klart. Det enda jag har kvar är alla bokslutsjusteringar och utestående skulder. Så skönt det känns.

Mitt enda problem är att min kära gamla mamma blev sjuk under julen och tillbringat en vecka på infektionskliniken. Hon har just kommit hem till lägenheten och skall ha hemhjälp 4 gånger per dag. Hon verkar inte alls trivas med det och jag undrar hur detta skall gå?

Sedan har ju Sofia och PJ börjat sin jorden runt resa. De är nu i Mexico. Avundsjuk är jag nog men mest lite orolig. Jag är trots allt en hönsmamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback