Två timmar i skidspåren

Idag skulle det ske, Jag skulle prova min helt nya skidutrustning. Ingen av mina kollegor skullw ut men jag är rädd för att omjag  backar idag så kanske jag inte kommer ut i spåren.

Sagt och gjort kl 17.00 stog jag färdig och spände på mig skidorna. Alla hade sagt att det var väldigt lätt att hitta ut till spåren - bara under vägporten och sedan mot stadion. Jag frågade den ena efter den andra och till slut så hittade jag några spår och åkte mot det håll där stadion ligger.

Efter några km kom första skylten stadion 3,2 km Oj då! Bara att fortsätta. När jag kom dit så valde jag vad jag trodde var 3 km spåret. Efter ett tag så visade det sig att jag hade gett mig ut på 5 km spåret.

Oj då bara att fortsätta! Efter ytterligare några km så hittade jag en skyllt där det stod A4 3,6 km. A4 hurra det är ju gamla militärområdet där universitetet ligger. Bra åtminstone åt rätt håll. Så jag åkte bara på, härliga långa utförslöpor.

Plötsligt inser jag att jag måste ha åkt för långt. Bara att vända. Efter att ha frågat mig fram kom jag tack och lov tillbaka till kontoret. I mogon kommer jag att vara ledbruten.

Nu måste jag skaffa en spårkarta och kanske en karta över Östersund. I morgon skall jag ut igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback